درجه بندی حکاکی لیزری

تصویری از حکاکی لیزری متنوعحکاکی لیزری درجه بندی متفاوتی دارد. بسته به نوع متریال، عمق حکاکی،شرایط مربوط به هزینه ها و تیراژ کار، کیفیت حک بر روی کالاها متفاوت است. به عنوان مثال میزان عمق حکاکی در متریال ام دی اف (MDF) با پلکسی متفاوت است. یا در حکاکی چرم نمیتوان خطوط را بیش از اندازه به یکدیگر نزدیک کرد.

در سفارشات ارزانتر که در تیراژ بالا تولید میگردد بهتر است از درجه بندی معمولی استفاده نمود و یا در کالاهایی که به صورت یونیک و منحصر به فرد تولید میشود و هزینه ها برای سفارش دهنده اهمیت زیادی ندارد بهتر است از حکاکی با کیفیت بالا بهره برد.

در جدول زیر میتوانید چند نمونه از حکاکی لیزری که به درجه بندی مختلف بر روی یک نوع متریال انجام شده را مشاهده نمایید. شما میتوانید با کلیک هری از تصاویر، آنها را در ابعاد بزرگتر مشاهده نمایید، اینگونه بهتر متوجه نوع حک بر روی کالا خواهید شد. لازم به ذکر است همه حکها بر روی یک ام دی اف نقره ای و بدون دستکاری کیفیت تصویر به نمایش درآمده است.


حکاکی لیزری با کیفیت عالی

 حکاکی با کیفیت عالی

 این نوع حکاکی لیزر مناسب برای کارت ویزیت، کالاهای ارزنده و تصاویر و حروفی است که میخواهیم بهترین تصویر را از آن به بیننده القا کنیم. در این نوع حک میتوان حروف ریز و تصاویر را به صورت خوانا بر روی انواع متریال مناسب حکاکی از قبیل ام دی اف ، چوب ، پلکسی حک نمود. اگر به تصویر آن توجه نمایید متوجه میشوید که لوگو با ریزترین جزییات بر روی ام دی اف حک شده است، نام لوگو (Pan Laser) با دقت بالا نمایان است و آدرس وب (www.panlaser.com) خواناست. اثری از بینظمی نیز در نمونه دیده نمیشود. این نوع حکاکی مناسب متریالهایی با ضخامت کم نمیباشد.

 حکاکی با کیفیت متوسط

 حکاکی با کیفیت متوسط

این نوع حکاکی مناسب برای سفارشات با تیراژ بالاست. نمونه هایی که میخواهیم در عین حال که از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است، از لحاظ دیداری نیز دقیق و خوانا باشد. این نوع حک مناسب متریالهای از قبیل ام دی اف، چوب ، پلکسی گلاس، فوم و چرم ، مقوا و سنگ میباشد. از این حکاکی میتوان برای متریالهای با ضخامت کم استفاده نمود. اگ به تصویر خوب دقت کنید متوجه خواهید شد که بین خطوط لیزر شده فاصله اندکی وجود دارد. این فاصله به لوگو و نام Pan Laser صدمه ای نزده ولی آدرس سایت چندان خوانا نیست. این نوع حکاکی مناسب حروف متوسط و بزرگ و تصاویر بزرگتر از ۵ سانتی متر می باشد.

حکاکی لیزر با کیفیت پایین

 حکاکی با کیفیت پایین

 این نوع حک مناسب سفارشات بالاتر از ۱۰۰۰۰ عدد میباشد، سفارشاتی که باید از لحاظ اقتصادی برای تولید کننده مقرون به صرفه باشد. این نوع حکاکی مناسب فوم و چرم می باشد البته به این معنی نیست که در متریالهای دیگر کاربرد ندارد. از این نوع حک بیشتر در مارکتینگ چرم از قبیل اتیکتهای چرمی شلوارهای جین و یا اتیکتهایی که صرفا معرف برند بوده و در نقاط مخفی لباس جایگذاری میشود استفاده میگردد. این نوع حکاکی به هیچ وجه مناسب فونتهای کوچکتر از ۱۲ پیکسل نمیباشد. همانطور که در تصویر مشاهده مینمایید آدرس www.panlasr.com چندان خوانا نیست و لوگو دارای بی نظمی میباشد.

 برجسته سازی با کمک حکاکی لیزری

 برجسته سازی با کمک حکاکی لیزری

در پاره ای موارد و در سفارشات خاص از قبیل لباس و پوشاک با برندهای معروف، اتیکت جهت کالاهای ارزشمند از قبیل کریستالهای گرانبها، کارتهای ویزیت خاص و … از این ویژگی حکاکی استفاده میگردد. جهت تولید اینچنین حکاکی هایی باید از دقیقترین حالت حکاکی دستگاه همراه با تنظیم دقیق نور و سرعت بهره برد. اینچنین حکاکی معرف ارزشمند بودن کالاست و مناسب کسانی است که برای برند، خدمات و کالاهای خود ارزش بالایی قائل هستند. ذکر این نکته ضروری است که هزینه حکاکی چنین طرح هایی طبیعتا بالاست. در ضمن این نوع حکاکی مناسب فوم، چوب، چرم و شیشه و سنگ نمیباشد.همچنین باید توجه داشت که نباید از حروف ظریف و ریز جهت این نوع حکاکی استفاده نمود.

دکمه بازگشت به بالا